Wednesday, October 28, 2009

HASILKERJA HILANG.

HASILKERJA YANG HILANG..!
12 Jam bertagak ,dan bersengkang mata, sebagai ' PEGAWAI KESELAMATAN".dengan gaji yang tidak terlalu tinggi..maka ada sesetengah pihak dan firma2 keselamatan mengambil kesempatan,keatas pekerja2 mereka..,terutama permasalahan pembayaran gaji kapada pekerja mereka.
Adapula gaji2 mereka tidak dilunaskan sepenuhnya,dengan alasan digantung hingga 3hari gaji,dan banyak lagi remeh temeh serta alasan yang tak masuk di akal. Cuba kita renungkan..sekiranya ini berlaku berterusan tanpa di ambil kira oleh mana2 pihak?Sedangkan pekerja2 ini amat memerlukan sekali pendapatan hasil dan titik peluh mereka untuk menampung perbelaja'an keluarga.


HASIL KERJA YANG HILANG..!
Cuba kita renung dan fikirkan,sekiranya gaji pegawai keselamatan ini di makan oleh pegawai2 atasan, dengan anggaran 40 orang dalam satu2 syif,apa akan terjadi seterusnya.Dan setiap seorang pula di makan kira2 $5 dollar,dan kalikan pula dengan 40 orang.berapakah jumlah yang di raih dan di telan oleh pegawai2 atasan,tanpa di sadari oleh pekerja2 dan pegawai2 yang di bawah. Sudah tentunya muai juga yang dapat di raih dari pendapatan ini.Sedangkan gaji mereka sendiri melebehi $3,000 dallar singapura sebulan keatas.Dan ini amat dan teramat sekali mengecewakan dan di kesali atas perbuatan mereka yang benar2 tak bertanggung jawab.Hasil kerja yang hilang ini ,lenyap begitu saja tanpa di sedari oleh pihak2 berkenaan,terutama Tau'keh atau Boss besar firma2 keselamatan ini.Maka itu mohon kapada Tau'keh dan Boss2 besar firma keselamatan ini mengambil sedikit perhatian dan insiatif ,terutama kapada pekerja2 yang setia kapada firma mereka,dan bukan hanya mengetahui saku keuntungan saja.

HASILKERJA YANG HILANG..!
Lihatlah..! kebanyakan pegawai2 atasan yang bergaji besar ini,semuanya mendapat khaulat tuhan,kerna terlalu banyak sangat  memakan hasil titik peluh para pekerja mereka,Perut2 mereka kebanyakan semua gendut seperti busut yang menimbul KEMBONG.Sedangkan gaji mereka ini lebih mencukupi dari pegawai keselamatan bawahan.Yang menyedihkan amat,dan yang menjadi sasaran selalunya pegawai keselamatan bawahan ,yang meraih gaji lebih rendah,lantas di makan dan di ngembleng oleh sesetengah pihak,untuk diri mereka sendiri secara senyap2.Patut kah atau haruskah ini di perlakukan di negeri kita,yang boleh di katakan Maju,dan kelihatanWorlds Standards..? Tolong carikan penyelesai'an ini...
Terimakasih.




 

No comments:

Post a Comment